WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

WhatsApp’taki durumlara reklam getiriliyor

WhatsApp’a gelecek yenilikleri duyuran Meta, Durumlar kısmına reklamların geleceğini aktardı.

Bill Gates, keşke daha önce öğrenseydim dediği gizli bir Warren Buffett dersi paylaştı!

Teknoloji dünyasının en etkili isimlerinden biri olan Bill Gates, yıllar önce aldığı ama etkisini hala taşıdığı bir hayat dersini kamuoyuyla paylaştı.

iOS 26’yla hangi yenilikler geliyor?

Apple, her yıl olduğu gibi bu yıl da Haziran ayında düzenlediği Dünya Geliştiriciler Konferansı’nda (WWDC 2025) yeni işletim sistemi sürümlerini tanıttı. Ancak bu sefer gelen yenilikler, klasik güncellemelerin ötesinde.

Xbox Games Showcase 2025’te hangi oyunlar tanıtıldı?

Xbox Games Showcase 2025 etkinliği birkaç gün önce gerçekleştirildi. Onlarca oyun etkinlik kapsamında tanıtıldı.

Yapay zekanın halüsinasyon görmesi: Olmayan bilgileri sunuyor

Yapay zeka destekli sohbet robotları, hatalı veya var olmayan bilgileri “gerçekte varmışçasına” sunarak bir nevi “halüsinasyon görüyor”.

Güneş gerçek “yüzünü” gösterdi

Güneş’in yüzeyinde devasa, ağız şeklinde bir boşluk belirdi. Üstelik bu “ağız”, tam beş Jüpiter genişliğinde ve Dünya’nın yönüne doğru sıcak Güneş nefesi üflüyor!