WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Bilim adamları uyardı: Dünya’nın en kısa günü yaklaşıyor

Bilim adamları tarihin en kısa gününün haftalar içinde yaşanabileceği uyarısında bulundu.

Bilim dünyasında ezber bozan bulgu: Beyin, sadece şekeri değil yağı da enerjiye çeviriyor

ABD’de bilim insanları, beyin hücrelerinin yalnızca glikoz değil, yağları da enerji için kullanabildiğini ortaya koydu. Bu buluşun, Alzheimer ve Parkinson gibi nörodejeneratif rahatsızlıkların yeni tedavi yöntemlerinin geliştirilmesinde bilim insanlarına yardımcı olabileceği öngörülüyor.

Macbook görünümlü İphone geliyor! Çok ucuza satılacak

Apple yeni proje üzerinde çalışmaya başladı. Söz konusu projede iPhone çipli uygun fiyatlı macBook üzerinde çalışılıyor.

Monster Hunter Wilds, Lagiacrus ile sulara dalıyor!

Video oyun dünyasının devlerinden Capcom, 28 Haziran 2025 tarihinde Peter Steinlechner tarafından kaleme alınan bir makaleye göre, popüler serisi “Monster Hunter Wilds” için merakla beklenen bir güncellemeyi duyurdu. 30 Haziran’da yayınlanacak ikinci …

Honor telefon pazarının en incesi olma yolunda

Honor, katlanabilir telefon segmentindeki iddiasını Magic V5 modeliyle sürdürüyor. Şirket, 2 Temmuz’da resmi olarak tanıtılacak olan bu yeni cihazın, sektördeki en ince ve en hafif katlanabilir telefon olacağını iddia ediyor. Bu iddia, özellikle Oppo …

WhatsApp’taki durumlara reklam getiriliyor

WhatsApp’a gelecek yenilikleri duyuran Meta, Durumlar kısmına reklamların geleceğini aktardı.