Jeopolitik gerilimler etkisinde lojistikte Türkiye yeni rota olabilir

Jeopolitik Riskler ve ABD Dış Ticaret Politikalarının Lojistik Sektörüne Etkisi

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerinde yaşanan siyasi gerilimler, ABD’nin dış ticaret politikalarıyla birleşerek lojistik sektöründe maliyet ve güvenlik sorunlarını artırıyor.

Jeopolitik risklerin yükselmesi, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Karadeniz’deki çatışmalar, Kızıldeniz’de artan saldırılar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe maliyetleri artırırken deniz yolu taşımacılığında rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileri uygulamaya koymasının özellikle Çin ile ticaret hacmini daralttığı biliniyor.

Bu durum, sadece ihracatçıları değil, küresel taşımacılık firmalarını da etkiliyor. Ticaret hacminde yaşanan düşüş, konteyner taşımacılığından hava kargoya kadar birçok alanda kapasite kullanım oranlarını düşürüyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel gelişmeler ve jeopolitik çalkantıların küresel tedarik zincirlerini derinden etkileyerek dünyayı jeoekonomik parçalanmaya sürüklediğini ifade ediyor.

Jeopolitik risklerin artmasının, küresel lojistik zincirlerini değişime ittiğini belirten Engin, bu durumun yeni ticaret rotalarının oluşturulmasına ve hizmet üreticilerin yatırımlarını gözden geçirmesine yol açtığını vurguluyor.

Lojistik sektörü, kriz anlarında hızla adapte olabilme yeteneğiyle biliniyor. Sektörün, kriz anlarında esnek davranması sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor.

Ülkeler arasındaki ticaret savaşlarının lojistik sektöründe maliyetleri artırma riski taşıdığına dikkat çeken Engin, bu durumun deniz ticaretinin rotasını değiştirebileceğini ifade ediyor.

Avrupa’nın Yeni Rotası Türkiye Olabilir

ABD Başkanı Trump’ın ekonomik hamlelerinin dünya ticaretini etkilediğini belirten Engin, ticaret savaşlarının yeni bir döneme işaret ettiğini ifade ediyor.

Trump’ın açıkladığı ek gümrük vergilerinin özellikle Çin’e karşı atılan sert hamleler olduğunu vurgulayan Engin, bu durumun deniz ticaretinde maliyetleri artırma riski taşıdığını belirtiyor.

Küresel lojistik sektöründe ticaret yollarının ve deniz trafiğinin yeniden yapılandırılmasının beklendiğini söyleyen Engin, Türkiye’nin Avrupa için yeni bir rota olabileceğine dikkat çekiyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde doğu ile batı, kuzey ile güney arasında köprü görevi gördüğünü ifade ediyor.

Aras, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki coğrafi konumunun Avrupa, Orta Asya ve Çin arasındaki en hızlı ve ekonomik kara yolu güzergahını oluşturduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin bölgesel gelişmelerle uyumlu bir şekilde Orta Asya ve Orta Doğu ile entegrasyonunu güçlendirdiğini belirten Aras, ülkenin küresel lojistik alanında daha etkin bir rol oynamasının hedeflendiğini söylüyor.

Türkiye’nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların, AB’deki işletmeler için önemli fırsatlar yaratabileceğine değinen Aras, ülkenin uzun vadede avantaj sağlayabileceğini belirtiyor.

Related Posts

Meksika Devlet Başkanı Sheinbaum, Trump’ın asker gönderme teklifini kabul etmedi

Meksika Devlet Başkanı Claudia Sheinbaum, uyuşturucu kartelleriyle mücadele kapsamında ABD Başkanı Donald Trump’ın ülkesine asker gönderme teklifini kabul etmediğini açıkladı.

Memur ve emekliler dikkat! Kritik veri için gözler pazartesiye çevrildi: İşte maaşlar için yeni tahmin

Milyonlarca memur ve emekliyi ilgilendiren kritik nisan ayı enflasyon verisi 5 Mayıs Pazartesi günü açıklanacak. Açıklanan 3 aylık enflasyon verisine göre emekliler yüzde 10.06 oranında zammı şimdiden hak etti. Ancak zamlı maaşların belli olması için 3 aylık veri daha kaldı. Peki beklentiler neler? Emekli ve memurlara ne kadar zam olacak? En düşük emekli maaşı ne kadar olur? İşte detaylar… 

CEO maaşları 56 kat arttı

Oxfam’ın 35 ülkede yürüttüğü araştırmaya göre küresel CEO ücretleri 2019’dan bu yana işçi ücretlerinden 56 kat daha fazla artarak 4.3 milyon dolara çıktı. İşçi ücretleri ise bu 5 yıllık periyotta sadece yüzde 0.9 arttı.

AKP’ye yakınlığıyla bilinen Türk İş: Milyonlar geçim sıkıntısı nedeniyle şikayetçi

Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu’na (TÜRK-İŞ) bağlı sendikalar, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nde Kartal Meydanı’nda bir araya geldi.

Ticaret Bakanı Bolat, Türkiye-Libya İş Toplantısına başkanlık etti

Ticaret Bakanı Ömer Bolat ile Libya Ekonomi ve Ticaret Bakanı Muhammed Huveyc, Türkiye-Libya İş Toplantısına katıldı.

Fitch Ratings’den kritik Türkiye kararı

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, 7 Mayıs’ta Türkiye ve bankacılık sektörü konulu webinar düzenleyecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir