Çocuklar İçin Eğitici “Bilim Kuşağı Atölyeleri” Projesi
Engelli bireyler için tasarlanan “Tekno Sandalye” projesi, tekerlekli sandalye kullananları destekleyerek yaşam kalitelerini artırmayı hedefliyor.
Türkiye İş Bankası ve Petrol Ofisi Grubu işbirliğiyle başlatılan “Bilim Kuşağı Atölyeleri” projesi, çocukların bilim ve teknolojiye ilgi duymalarını sağlamak amacıyla hayata geçirildi. Haliç İlkokulu’nda gerçekleştirilen atölyelerde, 3. sınıf öğrencileri tarafından geliştirilen projeler hayranlıkla izleniyor.
Örneğin, “Akıllı Kedi Evi” projesi sokak kedilerinin yaşam koşullarını iyileştirmeyi amaçlıyor. Ayrıca, Uhud Macit, Muhammed Ömer Köleci ve Ömer Asaf Ceylan tarafından geliştirilen sistemler doğal enerji kaynaklarını etkin bir şekilde kullanmayı hedefliyor.
Erva Çabukol, Ali Asaf Tokaç ve Muhammed Enis Öz ise tekerlekli sandalye kullanıcılarının yaz aylarını daha konforlu geçirmelerini sağlayan otonom bir tekerlekli sandalye prototipi geliştirdi.
Proje Hedefleri ve Başarıları
Bugüne kadar 77 farklı ilde 641 bin 210 çocuğa ulaşan “Bilim Kuşağı Atölyeleri” projesi, 8-13 yaş arasındaki 750 bin çocuğa ulaşmayı hedefliyor. Proje kapsamında çocuklar bilim setleri ile tanışırken, gönüllü öğretmenler de onlara rehberlik ediyor.
Projenin Katkıları ve Değerlendirmeler
Proje gönüllü öğretmenleri tarafından oldukça olumlu karşılanıyor. Selma Akar, özellikle sosyal kaygıları bulunan çocuklar için projenin büyük fayda sağladığını belirtiyor. Akar, çocukların problem çözme becerilerini geliştirdiğini ve iletişim yeteneklerini artırdığını vurguluyor.
Analiz ve Sonuçlar
- Katılımcıların %99’u bilim ve teknolojiye olan ilgilerinin arttığını belirtti.
- Problem çözme becerilerinde %89 oranında gelişim gözlendi.
- Öğrencilerin %88’i farklı açılardan bakabilme yeteneklerine sahip olduklarını ifade etti.
- Yaratıcı düşünme yeteneklerinde %91 oranında ilerleme kaydedildi.
- İletişim becerileri %89 oranında iyileşti.
- Öğrencilerin %81’i bilim atölyelerinin diğer derslere olan ilgilerini artırdığını söyledi.
- Teknoloji anlama becerilerinde %96 oranında artış sağlandı.
- Mühendislik becerilerinde %93 ve matematik-fen bilgisi becerilerinde %87 oranında olumlu etki gözlemlendi.